Bruidsschat

1 aug 2011
4.659
53
Weten jullie trouwens wat ik laatst hoorde...?? Een bruidsschat van de vrouw werd gebruikt door de ouders om de henna feest te betalen.. Dat is toch niet eerlijk voor het meisje?? Zij is het er niet mee eens, maar ja de ouders hebben beslist!!

Sorry..maar dat moest ik even met jullie delen!!
 
8 aug 2011
552
10
Weten jullie trouwens wat ik laatst hoorde...?? Een bruidsschat van de vrouw werd gebruikt door de ouders om de henna feest te betalen.. Dat is toch niet eerlijk voor het meisje?? Zij is het er niet mee eens, maar ja de ouders hebben beslist!!

Sorry..maar dat moest ik even met jullie delen!!
dat is haram.
niemand heeft het recht om aan haar bruidschat te zitten niemand.
 
5 feb 2011
8.897
38
Ja idd, .. ik wil gwn een leuke gezellige bruiloft , .. :D bruidschat ga ik niet moeilijk over doen , gwn wat hij zich kan veroorloven. uiteindelijk gaat het om het leven erna die jullie samen gaan leiden, en dat vind ik belangrijker :)
 
8 aug 2011
552
10
Ja idd, .. ik wil gwn een leuke gezellige bruiloft , .. :D bruidschat ga ik niet moeilijk over doen , gwn wat hij zich kan veroorloven. uiteindelijk gaat het om het leven erna die jullie samen gaan leiden, en dat vind ik belangrijker :)
jah precies wat voor nut heeft het om een bruidschat van 10 duizend euro te hebben en een bruiloft van 20 en daarna de rest van je leven in schuld zitten.
 
5 feb 2011
8.897
38
jah precies wat voor nut heeft het om een bruidschat van 10 duizend euro te hebben en een bruiloft van 20 en daarna de rest van je leven in schuld zitten.

Juist ja, en wat je tegenwoordig ook vaker en vaker ziet is een trouwfeest met alles erop en eraan ,.. ten koste van erg veel geld. Dan hoor je een paar maanden later, .. ja ze zijn gescheiden ,..
 
8 aug 2011
552
10
Juist ja, en wat je tegenwoordig ook vaker en vaker ziet is een trouwfeest met alles erop en eraan ,.. ten koste van erg veel geld. Dan hoor je een paar maanden later, .. ja ze zijn gescheiden ,..

Dat is omdat mensen tegenwoordig de waarde van een huwelijke niet kennen.
Ze trouwen alleen om uiterlijk of om geld.
Maar egte liefde kennen er maar weinig.
Want als ik ga kijken naar een vriend van mij.
Hij en zijn vrouw hebben tijden mee gemakt van letterlijk honger dat ze 1 sneetje brood aten.
En nu zijn ze 5 jaar verder en hebben een dochter van 3 en hamdoelilah gaat helemaal goed.
Egt liefde houdt je bij elkaar.
 
5 feb 2011
8.897
38
klopt idd! Maar ja velen trouwen voor zoals al zei voor iets dat 'vergaat' ,.. je blijft niet altijd 'mooi' , het geld gaat ook niet altijd blijven stromen ,..
 
5 feb 2011
8.897
38
Hahaha zo is dat toch,. ik bedoel sommige zien het gwn als een spelletje en nemen het niet serieus.
 
Bovenaan