Gezonde ramadan recepten 2014

10 okt 2013
242
45
Salaam leden, de mooiste, zwaarste en meest gezegende maand komt er binnenkort weer aan.
Om de maand gezond door te komen hebben we onder andere gezonde en het liefst lichte maaltijden nodig, niet de vette loempia's en bladerdeeg hapjes waar we allemaal ontzettend van aankomen (althans ik)
Deel hier in deze topic alle gezonde recepten die genoeg voedingsstoffen bevatten om er een hele dag op te teren.

ramadan-kareem-1.jpg
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
aleikom salaam!

ik ben de eerste 2 weken van de ramadan alleen thuis. Dus moet wel gaan koken haha ik ben benieuwd wat voor ramadan gerechten er zijn..
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Patron wat niet gemist kan worden is: Harira, maar elke dag is ook niet lekker.

Ik hou wel van harira, maar eet het niet veel in de ramadan. Een halve kom harira is voor mij al genoeg. Want als ik een hele kom eet, dan kan ik niks meer anders eten. Dan voel ik mij geflasht want de hele dag verlangen naar lekkere eten en dan na een kom soep al volzitten.
 
9 jan 2014
652
162
Haha, wollahilla. Heb ik ook vaak, maar meestal is het zo als je een hele kom harira op hebt, dat je na 10 minuten weer honger heb. Het lijkt alsof je vol zi.
 
10 okt 2013
242
45
aleikom salaam!

ik ben de eerste 2 weken van de ramadan alleen thuis. Dus moet wel gaan koken haha ik ben benieuwd wat voor ramadan gerechten er zijn..

Ik ben waarschijnlijk heel de ramadan alleen, deze ramadan breng ik in sha Allaah door met mijn tante die dan ook alleen is, helaas weet ik al wat er op het menu staat als zij het voor het zeggen heeft: pasta, pasta en diepvriesmaaltijden.

Ik zal deze ramadan dus goed voor mezelf en haar zorgen, anders zijn we beiden tonnetje rond aan het eind van de maand.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Haha, wollahilla. Heb ik ook vaak, maar meestal is het zo als je een hele kom harira op hebt, dat je na 10 minuten weer honger heb. Het lijkt alsof je vol zi.

jaa dat klopt haha maar na het eten neem ik vaak de fiets op weg naar de moskee voor de taraweeh. En na het bidden heb ik altijd weer honger, maar dan is het weer veel te laat om te eten. Dan moeten we weer gaan slapen om volgende ochtend vroeg op te staan haha ik denk dat dit een hele moeilijke ramadan wordt. Maar natuurlijk zullen de kracht hebben om deze ramadan inshaAllah succesvol af te ronden!
 
9 jan 2014
652
162
Incha'allah Patron anegh, komt allemaal goed. Het gaat ons allemaal lukken, marokkanen zijn bikkelaars hahaha.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik ben waarschijnlijk heel de ramadan alleen, deze ramadan breng ik in sha Allaah door met mijn tante die dan ook alleen is, helaas weet ik al wat er op het menu staat als zij het voor het zeggen heeft: pasta, pasta en diepvriesmaaltijden.

Ik zal deze ramadan dus goed voor mezelf en haar zorgen, anders zijn we beiden tonnetje rond aan het eind van de maand.

haha laat haar dit niet lezen, want dan krijg je een maand lang voorgebakken frietjes. Maar in de ramadan moet er niet gesproken worden over pasta, want dan word ik agressief. Ik moet lekkere Marokkaanse gerechten zien
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Incha'allah Patron anegh, komt allemaal goed. Het gaat ons allemaal lukken, marokkanen zijn bikkelaars hahaha.

Jaa zeker gaat het ons lukken. Ik ga er altijd vanuit dat dit mijn laatste ramadan kan zijn. Dan doe ik extra mijn best om het maximale te halen uit de ramadan. En dan bedoel ik niet maximaal eten, maar meer aanbidding en dichter bij Allah komen.
 
9 jan 2014
652
162
Maar Patron, marokkaanse gerechten zijn altijd zo groot en uitgebreid. Thuis hebben ze nooit zin in tajin, marmita, couscous.
 
9 jan 2014
652
162
haha laat haar dit niet lezen, want dan krijg je een maand lang voorgebakken frietjes. Maar in de ramadan moet er niet gesproken worden over pasta, want dan word ik agressief. Ik moet lekkere Marokkaanse gerechten zien
Marokkaanse gerechten zijn meestal zo groot en uitgebreid, hier thuis hebben ze echt geen zin in marmita, tajin, couscous, rh3des, tamarakht in de ramadan.