Gezonde ramadan recepten 2014

10 okt 2013
242
45
wat eet je precies met suhor? Ik ben altijd aan het twijfelen wat ik zal eten, zwaar op de maag of iets licht eten.
Zwaar op de maag raad ik je ten zeerste af, je zit even vol maar daarna krijg je ontzettende trek, vaak ook krampen en een onrustige maag.

Ik heb eergisteren een bakje yoghurt met walnoten, amandelen en stukjes avocado op. Een gekookt eitje in pure olijfolie, 2 liter water (dit drink ik vanaf iftar tot suhor).

Vanmorgen, magere citroenkwark van optimel, walnoten en amandelen. Een fruitsalade (vermijd banaan), rijstwafel en 2 liter water. Ik voel me overdag perfect, geen honger gevoel en heb genoeg energie.
 
7 jul 2011
1.258
423
Ik heb recept even van een site gestolen, want die was al kant en klaar hahah maar ik heb ze zelf ook gemaakt zoals je kan zien.. super makkelijk en lekker!!!!
Hahah ik heb die ook gezien :p en ze zien er goed uit thari Ma Sha Allah ! Ik ben ook van plan ze te gaan maken ze zijn heerlijk ! :lach:
 
10 okt 2013
242
45
Simpel iftar recept, gebakken vis

Ingrediënten:
- Visfilet/ kabeljauw
- citroensap
- (rode) uien
- prei
- tomaat
- olijfolie
- zout
- peper en eventueel viskruiden
- 1/2 hete peper
- kosbar (koriander)

Bereidingswijze:

Nadat de vis grondig is gewassen snijd je de vis in gewenste grootte. Als je dat hebt gedaan dep je de vis droog met een papiertje, besprenkel je het met citroensap en laat je dat even intrekken. Vervolgens snijd je de tomaten in schijfjes en de uien en prei in ringen. Hierna dep je de vis in een klein beetje olijfolie, zorg ervoor dat het niet te nat wordt. Vervolgens bestrooi je de vis met viskruiden en doe je de plakken tomaat en de ringen er bovenop. Tenslotte snijd je de peper en kosbar helemaal fijn en strooi je het goedje en de kruiden (peper en zout naar keuze) op het geheel. Doe dit in een ovenschaal met bakpapier er op, geen olie toevoegen.
Het is erg smakelijk, bevat weinig koolhydraten en is erg voedzaam.
 
Bovenaan