Hoe kun je in deze tijd halal een vrouw leren kennen.

24 mei 2012
2.700
35
Ja dat is eigenlijk iets wat mij aan het denken zet. Wanneer je samen onder 1 dak gaat wonen is het eigenlijk te laat om te zien of zo een iemand bij je past. En via familie en kennis ga je die persoon niet echt goed persoonlijk kennen.

Klopt. Helemaal gelijk! Mijn zus is dat overkomen, geen pretje. En ja, dan loop je uiteindelijk vast bij de scheiding.
 
17 apr 2013
260
10
Klopt. Helemaal gelijk! Mijn zus is dat overkomen, geen pretje. En ja, dan loop je uiteindelijk vast bij de scheiding.

Oei, dat bedoel ik nou. Dus via familie en kennis om te horen hoe die persoon is, is niet echt een zekerheid dat je weet hoe die persoon is.
 
24 mei 2012
2.700
35
Oei, dat bedoel ik nou. Dus via familie en kennis om te horen hoe die persoon is, is niet echt een zekerheid dat je weet hoe die persoon is.

Klopt. Trouwen is net gokken. Je hebt geluk of je hebt het niet. Het kan niet anders dan hoe het tegenwoordig aan toe gaat. Helaas dat het niet via een andere weg kan.
 
2 aug 2012
2.406
160
Mooi om te zien dat je halal een vrouw wilt leren kennen..Moge Allah het goede op je pad brengen! Amien..

Tegenwoordig kan je een vrouw vinden door na te vragen of je vrienden/familie/kennissen, ... Iemand kennen die een geschikte partner zou kunnen zijn. Ga je haar zien, elkaars verwachtingen bespreken enzovoorts..als het klikt dan kan je elkaar op een halale manier beter leren kennen. Je kan ook iemand gezien hebben die jou bevalt, dan moet je achterna gaan wie haar ouders zijn, hoe ze is enz als er goed over haar gesproken wordt kan je haar hand gaan vragen en zo gaat het verder. Lijkt mij de ideale manier om op een halale wijze bi idni Allah een geschikte vrouw te vinden. Zo zie ik het..
 
6 apr 2012
17.066
124
Wat je ook doet, neem geen relatie.

Je moet een beetje navraag gaan doen naar de bnaat e nas, zeg maar. Dan kun je die meid perfect leren kennen met een Mahram erbij. Bij dat gesprek moet je al een beeld hebben, of je een toekomst met haar ziet.
 
2 aug 2012
2.406
160
Ik vraag me af hoe vaak de moslims van nu gaan trouwen via kennissen of familie. Ik denk dat dat helemaal niet meer gebeurd, gaat allemaal via Facebook of afspreken ergens op een afgelegen plek. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

tuurlijk gebeurt dat wel nog..je kan bijvoorbeeld een goede vriend hebben die een zus heeft, daar kan je mee trouwen toch?
Facebook?? Haha partner via fb..lachwekkend
 
17 apr 2013
260
10
Wat je ook doet, neem geen relatie.

Je moet een beetje navraag gaan doen naar de bnaat e nas, zeg maar. Dan kun je die meid perfect leren kennen met een Mahram erbij. Bij dat gesprek moet je al een beeld hebben, of je een toekomst met haar ziet.

Idd geen relatie nemen. Dat lijkt mij te ver gaan en ben je verkeerd bezig.
 
17 apr 2013
260
10
tuurlijk gebeurt dat wel nog..je kan bijvoorbeeld een goede vriend hebben die een zus heeft, daar kan je mee trouwen toch?
Facebook?? Haha partner via fb..lachwekkend

Hahahahah je weet maar nooit in deze tijd. Ik zie dat best gebeuren dat mensen elkaar gaan zoeken via Facebook om te trouwen.
 
Bovenaan