Hoe kun je in deze tijd halal een vrouw leren kennen.

17 apr 2013
260
10
Dan begint uw huwelijk al niet gezegend zé. Hoe wou jij het aanpakken?

Ja daar ben ik nog niet over uit. Maar als moslim mag je geen relatie hebben met een man/vrouw buiten het huwelijk. het begint wel een trend te worden relatie voor het huwelijk, maar een relatie voor het huwelijk is sowieso voor mij uitgesloten.
 
6 apr 2012
17.066
124
Kheyr In Sha Allaah, Moge Allaah uw zoektocht versnellen, Ameen. Jup, en het excuus is vaak: Ik trouw ni zonder dat ik diegene ken. Mais bon.
 
2 aug 2012
2.406
160
Hahahahah je weet maar nooit in deze tijd. Ik zie dat best gebeuren dat mensen elkaar gaan zoeken via Facebook om te trouwen.

jaa das waar, tegenwoordig horen we de gekste dingen maar via internet..no way, lijkt mij niet de juiste manier om een goede partner te vinden. Dus daar zou ik niet aan beginnen broeder haha
 
17 apr 2013
260
10
jaa das waar, tegenwoordig horen we de gekste dingen maar via internet..no way, lijkt mij niet de juiste manier om een goede partner te vinden. Dus daar zou ik niet aan beginnen broeder haha

Hahahaha geloof me, via internet zoeken is ook iets dat zeker uitgesloten is.
 
15 feb 2011
2.538
41
ikon gair insha Allah..

Allah heeft voor ieder persoon zijn/haar ware dus ook voor jou
doe vele dua's en kijk rond in je omgeving.

Met dua's kan je soms ook ver komen,, Allah (soebhana wa ta3ala) helpt je met het vinden van een goede moslima vrouw
 
17 apr 2013
260
10
ikon gair insha Allah..

Allah heeft voor ieder persoon zijn/haar ware dus ook voor jou
doe vele dua's en kijk rond in je omgeving.

Met dua's kan je soms ook ver komen,, Allah (soebhana wa ta3ala) helpt je met het vinden van een goede moslima vrouw


insha Allah
 
18 apr 2013
198
22
Via via gewoon? Via familie/vrienden/kenissen? En mocht er een afspraak van komen dat er een ma7rem bij is? Dit is gewoon toegestaan. Een ma7rem is een verboden man voor een vrouw. Broers, ooms, vader etc
 
S

Samir

Guest
Als ik een meisje leuk vindt, zou ik haar willen spreken. Jaa, het liefst zonder mahram, en jaa het is niet toegestaan.
Maar het gesprek zal gewoon serieus zijn, het kan ook telefonisch of per postduif. Als ik een goed gevoel zou hebben, vraag ik haar gegevens van haar vader. En via hem zou ik haar hand vragen, verloven. Dan zou ik haar beter leren kennen. Als ik dan een slecht gevoel zou krijgen, kan ik altijd nog terug :p

zo niet, dan zsm huwelijk.
 

Mimosa

Banned
Gebanned
17 jul 2012
5.134
76
Als ik een meisje leuk vindt, zou ik haar willen spreken. Jaa, het liefst zonder mahram, en jaa het is niet toegestaan.
Maar het gesprek zal gewoon serieus zijn, het kan ook telefonisch of per postduif. Als ik een goed gevoel zou hebben, vraag ik haar gegevens van haar vader. En via hem zou ik haar hand vragen, verloven. Dan zou ik haar beter leren kennen. Als ik dan een slecht gevoel zou krijgen, kan ik altijd nog terug :p

zo niet, dan zsm huwelijk.

Ja zo wil ik het ook haha.
Ik hoef geen relatie, maar gewoon een paar gesprekken. Dat kan gewoon in een openbare ruimte, waar veel mensen aanwezig zijn.
Ik denk dat als er een mahram bij zit, een gesprek toch anders verloopt.

En ook ik weet dat het haram is.
 
2 aug 2012
2.406
160
Als iemand mij zou aanspreken dan heb ik daar eerder een slecht gevoel bij. Ik zal die persoon niet serieus nemen haha dus ik wil het via de halale weg in sha Allah.
 
17 apr 2013
260
10
Via moskee lijkt mij een beetje raar. Je komt daar en zegt: ik wil trouwe ?
 
5 mrt 2012
4.451
127
Ik vraag me af hoe vaak de moslims van nu gaan trouwen via kennissen of familie. Ik denk dat dat helemaal niet meer gebeurd, gaat allemaal via Facebook of afspreken ergens op een afgelegen plek. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Het gebeurt wel degelijk nog, dat via familie- en vriendenkringen 2 mensen bij elkaar worden gebracht. Het feit dat dit soort gebaren stervende zijn, wil niet zeggen dat het niet voor jou weggelegd is.

Probeer het en in-sha'Allaah vind je daar je vrouw.

Moge Allaah je een godsvrezende vrouw schenken.

En Allaah weet het best.
 
Bovenaan