Horoscoop en islam ?

5 mrt 2012
4.451
127
hamdoullillah ik lees het niet veel, 1x in de zo veel maanden,3aad toevallig. ik heb nog nooit gezegd van " sooo wat er opstaat kloptt"" dat heb ik hamdoullillah niet...

maar zoals je zegt, de mens is zwak geschapen. Het is best dat we het vermijden
MOge allah ons beschermen en ons van het slechte af houden

Ameen op je dua..

En ik wil niet met vingers wijzen, maar over het algemeen zijn het vrouwen die dit lezen. Help je zusters als ze horoscopen lezen of bijgelovig zijn, van deze zaken af, door uit te leggen dat het een kwalijke zaak is..
 
18 dec 2011
12.851
98
Ameen op je dua..

En ik wil niet met vingers wijzen, maar over het algemeen zijn het vrouwen die dit lezen. Help je zusters als ze horoscopen lezen of bijgelovig zijn, van deze zaken af, door uit te leggen dat het een kwalijke zaak is..

Broeder ik heb een vraagje. Vroeger toen wij klein waren en dan werden we eens ziek, ging mijn moeder met een glas water boven ons hoofd doen en met 7 lucifers rondjes draaien rond boven ons hoofd en koran opzeggen, is dat haram?
 
5 mrt 2012
4.451
127
Dat is de reden inderdaad en de verleidingen waar men niet vanaf kan blijven. Zoals het lezen van horoscopen inderdaad.

Ik hoop dat iedereen die na dit gelezen te hebben, er vanaf heden een afkeer van heeft om er zelfs maar aan te denken.

Moge Allah ons beschermen tegen dit kwaad.. Ameen
 
5 mrt 2012
4.451
127
Broeder ik heb een vraagje. Vroeger toen wij klein waren en dan werden we eens ziek, ging mijn moeder met een glas water boven ons hoofd doen en met 7 lucifers rondjes draaien rond boven ons hoofd en koran opzeggen, is dat haram?

Ik ben maar een simpele jongen, die een klein beetje kennis heeft.

Ik heb nooit zo iets meegekregen, noch heb ik zo iets gelezen in koran of hadith.

Heb je ooit je ouders gevraagd waar ze dit vandaan hebben?
 
31 okt 2011
3.811
26
Broeder ik heb een vraagje. Vroeger toen wij klein waren en dan werden we eens ziek, ging mijn moeder met een glas water boven ons hoofd doen en met 7 lucifers rondjes draaien rond boven ons hoofd en koran opzeggen, is dat haram?

is het niet voor het boze oog, ik zag het ook bij mijn vriendin's broertje
 
18 dec 2011
12.851
98
Ik ben maar een simpele jongen, die een klein beetje kennis heeft.

Ik heb nooit zo iets meegekregen, noch heb ik zo iets gelezen in koran of hadith.

Heb je ooit je ouders gevraagd waar ze dit vandaan hebben?

Nou je bezit veel kennis, mascha allah! Je hebt ons zoveel aangeleerd, tenminste ik ben meer wijzer geworden door jouw topic's.
Ja, tegen de boze oog, dat deden ze vroeger ook altijd, maar het komt door mijn oma hoor. Zij zelf is Arabisch en weet veel over medicijnen.
 
31 okt 2011
3.811
26
Ameen op je dua..

En ik wil niet met vingers wijzen, maar over het algemeen zijn het vrouwen die dit lezen. Help je zusters als ze horoscopen lezen of bijgelovig zijn, van deze zaken af, door uit te leggen dat het een kwalijke zaak is..


jaah nishaan, Veel van mijn vriendinnen zeggen dat er soms van die dingen kloppen:eek:nzeker:
dan zeg ik altijd het is maar verzonnen alleen allah weet het

Dat zal ik zeker doen broeder..
 
31 okt 2011
3.811
26
Nou je bezit veel kennis, mascha allah! Je hebt ons zoveel aangeleerd, tenminste ik ben meer wijzer geworden door jouw topic's.
Ja, tegen de boze oog, dat deden ze vroeger ook altijd, maar het komt door mijn oma hoor. Zij zelf is Arabisch en weet veel over medicijnen.

maa shaa allaah ik heb ook veel bijgeleerd door broeder, we zijn je allemaal dankbaar..Moge allah jouw belonen
 
5 mrt 2012
4.451
127
Nou je bezit veel kennis, mascha allah! Je hebt ons zoveel aangeleerd, tenminste ik ben meer wijzer geworden door jouw topic's.
Ja, tegen de boze oog, dat deden ze vroeger ook altijd, maar het komt door mijn oma hoor. Zij zelf is Arabisch en weet veel over medicijnen.

Ik beschouw mezelf als iemand die weinig kennis heeft.. Ik hoop meer kennis op doen, insh Allah

Ik moet eerlijk zeggen, dat jullie dit beter kunnen voorleggen aan een sheich of een student van kennis.

Dit 'kan' namelijk iets zijn dat niet van de islam is. Ik adviseer en raad het je echt aan hier over te hebben met de bovengenoemde personen..
 
5 mrt 2012
4.451
127
jaah nishaan, Veel van mijn vriendinnen zeggen dat er soms van die dingen kloppen:eek:nzeker:
dan zeg ik altijd het is maar verzonnen alleen allah weet het

Dat zal ik zeker doen broeder..

maa shaa allaah ik heb ook veel bijgeleerd door broeder, we zijn je allemaal dankbaar..Moge allah jouw belonen

Moge Allah je de kracht geven het woord van de islam door te geven ameen!

Ameen op je dua..

Ik ben jullie dankbaar voor het lezen er van..

Gair insh Allah..
 
18 dec 2011
12.851
98
Ik beschouw mezelf als iemand die weinig kennis heeft.. Ik hoop meer kennis op doen, insh Allah

Ik moet eerlijk zeggen, dat jullie dit beter kunnen voorleggen aan een sheich of een student van kennis.

Dit 'kan' namelijk iets zijn dat niet van de islam is. Ik adviseer en raad het je echt aan hier over te hebben met de bovengenoemde personen..

Ameen! Ja, ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft, haha.
Maar ik zal het navragen, shokran voor jouw hulp!
 
5 mrt 2012
4.451
127
Ameen! Ja, ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft, haha.
Maar ik zal het navragen, shokran voor jouw hulp!

Misschien als je iets meer te weten bent gekomen, misschien dat je er iets over kan posten. Dan kan ik er misschien het 1 en ander van leren..
 
Bovenaan