Je kinderen arabisch opvoeden..

23 mei 2011
1.992
17
Ik zou ze zelf zeker wel ´t Arabisch meegeven, niet het darija wat er in Marokko gesproken wordt maar het klassiek Arabisch oftewel Fos7a. Dit zodat ze weten wat ze zullen lezen als ze de qoraan lezen etc.

Maar ze alleen dat meegeven? NO WAY! Zij zullen 't Riffijns sowieso meekrijgen en dat zal ook het eerste zijn wat ik ze zal aanleren. Het is en zal hun moedertaal blijven. Het is zo zonde als dat verloren zou gaan..
Het zijn kids, je kan ze meerdere talen aanleren van kleins af aan.
 
5 feb 2011
8.897
38
Hou het allemaal rustig en aardig voor elkaar :) Het is een keuze:

je kinderen arabisch opvoeden
je kinderen berbers opvoeden

Maar zorg dat ze een goede ISLAMITISCHE opvoeding krijgen.. daar draait het om. En voor de rest is het je eigen keus:)
 
26 feb 2011
1.573
18
Wayaralayemma wat is er met jullie gebeurt..??

Ik ben een paar weken weg en ik zie hier alleen maar haat reacties..
Ah ik denk dat jullie mij gewoon gemist hebben, maar wees niet bang, want IK BEN ER WEER.!!
 
5 feb 2011
8.897
38
Thayri klopt.. zei ik ook al dat arabisch ook handig is .. maar berbers moeten ze ook beheersen. Dat sowieso. En 2 talen beheersen is toch al erg knap als ze dat meekrijgen op een jonge leeftijd. Zoals ik al eerder zei mn broertje van 6 spreekt zowel arabisch als berbers. Nou wou dat ik dat had kunnen zeggen op mijn 6-jarige leeftijd. En ja Nederlands dat is de standaardtaal op school.. thuis liever berbers spreken.
 
23 mei 2011
1.992
17
Thayri klopt.. zei ik ook al dat arabisch ook handig is .. maar berbers moeten ze ook beheersen. Dat sowieso. En 2 talen beheersen is toch al erg knap als ze dat meekrijgen op een jonge leeftijd. Zoals ik al eerder zei mn broertje van 6 spreekt zowel arabisch als berbers. Nou wou dat ik dat had kunnen zeggen op mijn 6-jarige leeftijd. En ja Nederlands dat is de standaardtaal op school.. thuis liever berbers spreken.

Daar is niks mis mee. Voor hem alleen handig, want veel kunnen zich niet verstaanbaar maken als ze in een situatie zitten da ze darija moeten spreken.
Het is wel jammer en zo zonde als ze alleen darija meekrijgen. Want waarom zou je als ouder je kind da nie meegeven? Ik snap ook nie da ze zeggen dat darija ze3ma beter is en da ze daar veel meer aan hebben. Kant en klare onzin is dat. Darija daar help je alleen jezelf mee in Marokko en miss een beetje in Algerije. Maar verder? Nergens! Als ze het nou over klassiek Arabisch hadden.. wakha daar heb je zoveel profijt aan. En dan nog je moedertaal moe je nooit verloochenen.
 
21 jun 2011
27
0
Ik zou mijn kinderen Berbers en Nederlands leren en eventueel naar Arabische les sturen.
Zodat ze de koran kunnen lezen etc. Dat is toch wel belangrijk, vind ik.
 
1 aug 2011
4.659
53
Kinderen moet vloeiend berbers kunnen praten, dat voorop!!! En Nederlands mogen ze leren in groep 1 tot aan wanneer ze willen.. En zodra kinderen berbers kunnen praten, dan pas mag je beginnen met Arabisch.. Vind ik dan he... maar jaah.. wie ben ik??
 
30 mrt 2011
3.288
38
Kinderen moet vloeiend berbers kunnen praten, dat voorop!!! En Nederlands mogen ze leren in groep 1 tot aan wanneer ze willen.. En zodra kinderen berbers kunnen praten, dan pas mag je beginnen met Arabisch.. Vind ik dan he... maar jaah.. wie ben ik??

wie jij bent? je bent insha allah de moeder van gezonde kinderen die goed opgevoed moeten worden
 
Bovenaan