uiterlijke kenmerken per stam?

4 feb 2014
51
4
Het lijkt bijna onmogelijk en overtrokken om aan een Arifi/Tharifesht te kunnen zien van welke stam hij/zij is (zonder naar de uitspraak van woorden te luisteren), maar heel soms zijn er sommige uiterlijke kenmerken die vaak voorkomen bij een bepaalde groep en daardoor karakteriserend kunnen zijn. Ik ben tot nu toe in mijn leven veel verschillende Irifyen tegen gekomen (al hamdoulilah) en heb daarvan de volgende globale opssoming gemaakt (die dus niet op iedereen toepasbaar zijn.) Maar toch leekt het me leuk om dit met jullie te delen.

Aith wayigher = kunnen vaak erg uiteenlopend uitvallen qua huidskleur, maar over het algemeen zijn ze wat bleek en hebben vaak kleine ogen. Vooral bij de meiden valt dit op en dit wordt nog extra geaccentueerd door een hoofddoek/hijaab. De meeste meiden zijn over het algemeen ook wat voller in hun gezicht. Licht haar (blond, bruin en rood) komt hier misschien iets vaker voor dan bij de rest.

Iker3iyen = Ook deze hebben een uiteenlopende huidskleur. Ze zien er vaak wel wat minder boers uit in hun gezicht. Een aantal van de iker3yen die ik ben tegen gekomen hebben wel soms een knobbel in de neus. Dit is wat mij is opgevallen mensen, het is niet mijn bedoeling om iemand hier mee te kwetsen. Ze bezitten over het algemeen veel schoonheid (onder de dames). Maar bij de iker3iyen is er niet echt een veelvoorkomend iets, ze zijn allen verschillend.

Igzenayen = Als ik naar mezelf, naar mijn familie en alle Igzenayen die ik ooit ben tegen gekomen, kijk, dan kom ik tot de conclusie dat zeker 75~80% van de Igzenayen stijl haar hebben. Jongens hebben dit vaak in de vorm van stekels.
Ook hier kan de huidskleur her en der wat uiteenlopen. Er is een grote vertegenwoordiging van lichte Igzenayen, maar er zijn ook iets getintere Igzenayen. Een lichtere haarkleur komt wel eens voor, maar niet geregeld.

Ait Touzine = Bij de Itouzinen kom ik tot de conclusie dat minstens 50-60% wat krullend tot kroezig haar heeft. Van alle aittouzine meiden is mij opgevallen dat stijl haar niet vaak voorkomt.

Ibdarsen = Bij Ibdarsen is er een sterke vertegenwoordiging van de wat getintere Arifi. Je kunt stellen dat de Ibdarsen vaak wat getinter zijn dan de hiervoor genoemde stammen. Een aantal van de Ibdarsen die ik ben tegen gekomen bezitten af en toe een afwijkende oogkleur, dan bedoel ik met name groene ogen.

Dit zijn vooral de wat grotere stammen die ik heb benoemd, hier ben ik meer mensen van tegen gekomen dan de rest van de stammen. Hierdoor was het makkelijker om er een analyse van te maken. Met de wat kleinere stammen ben ik nog bezig met 'onderzoek'. Hulp is altijd welkom, dus schroom niet en post wat je is opgevallen bij bepaalde stammen qua uiterlijke kenmerken.

Maar wat we vooral kunnen stellen is dat we vooral meer gemeenschappelijk hebben met elkaar. Uitzonderingen daar gelaten. We zijn immers allemaal Irifyen.
 
7 jan 2012
1.642
123
Haha een mooie analyse van de verschillende stammen. Maar in mijn omgeving hebben de aittouzin kleine ogen. En ait wayagher zijn vaak bruin/ blond haar
 
6 feb 2011
5.829
132
Haha mooi onderzoek en kan me er wel in herkennen als awayagher. Wil er ook bij vermelden dat de meeste van onze stam wel lang zijn.

Ik heb gemerkt dat ait touzine ook meer getint zijn. Je gaat heel weinig een bleke outhewzine vinden.
 
2 okt 2012
3.117
190
Haha mooi onderzoek en kan me er wel in herkennen als awayagher. Wil er ook bij vermelden dat de meeste van onze stam wel lang zijn.

Ik heb gemerkt dat ait touzine ook meer getint zijn. Je gaat heel weinig een bleke outhewzine vinden.

ja klopt ait wayaghr zijn vaak langer
 
21 jan 2013
2.065
59
jij let wel veel op mensen ahaha, ik denk als mensen jou tegen zouden komen gewoon naar de grond moeten kijken. AHAHAHA het ligt denk ik gewoon aan de ouders zelf en niet aan de stammen ahaha
 
4 feb 2014
51
4
Haha een mooie analyse van de verschillende stammen. Maar in mijn omgeving hebben de aittouzin kleine ogen. En ait wayagher zijn vaak bruin/ blond haar
Ja dit wou ik ook benoemen awma, mesha ook Iker3iyen en Igzenayen hebben veel bruin/blond/rood haar, dus had ik het er niet bij gezet. Maar nu ga ik het er wel bij zetten, want het is meerdere mensen dus ook opgevallen. Shokran awma voor je toevoeging ;)
 
4 feb 2014
51
4
jij let wel veel op mensen ahaha, ik denk als mensen jou tegen zouden komen gewoon naar de grond moeten kijken. AHAHAHA het ligt denk ik gewoon aan de ouders zelf en niet aan de stammen ahaha
Tja, sommige dingen vielen me nou eenmaal op, en als dat zich vaker voordoet dan ga je er vanzelf op letten. Maar ik vond het gewoon leuk om dit te posten, je moet er niet teveel achter zoeken haha
 
4 feb 2014
51
4
Haha mooi onderzoek en kan me er wel in herkennen als awayagher. Wil er ook bij vermelden dat de meeste van onze stam wel lang zijn.

Ik heb gemerkt dat ait touzine ook meer getint zijn. Je gaat heel weinig een bleke outhewzine vinden.
Hoe ik ze heb meegemaakt is het niet anders dan andere stammen, het kan sterk uiteen lopen, vooral omdat de Ait Wayigher een grote stam zijn met veel mensen. Al met al bedankt voor je analyse broeder.
 
4 feb 2014
51
4
Haha ik ken genoeg ait touzine meiden die stijl haar hebben.:eek:
Oh vreemd, in ieder geval in Rotterdam en omgeving is dat wel het geval. Ik ken ook niet álle mensen natuurlijk. Dit zijn mijn eigen waarnemingen. Of ze hebben het gestijld, aangezien ontkroesmiddelen erg populair zijn onder marokkaanse meiden haha
 
5 mrt 2012
18.240
681
Oh vreemd, in ieder geval in Rotterdam en omgeving is dat wel het geval. Ik ken ook niet álle mensen natuurlijk. Dit zijn mijn eigen waarnemingen. Of ze hebben het gestijld, aangezien ontkroesmiddelen erg populair zijn onder marokkaanse meiden haha

Ik ben van België haha dus misschien vandaar je moet hier ook eens een onderzoek doen hahaha grapje!:p
Haha ewa mlih begda dat er een stijltang bestaat of een keratine haar behandeling voor meiden die kroes haar hebben.:haha:
 
4 feb 2014
51
4
Ik ben van België haha dus misschien vandaar je moet hier ook eens een onderzoek doen hahaha grapje!:p
Haha ewa mlih begda dat er een stijltang bestaat of een keratine haar behandeling voor meiden die kroes haar hebben.:haha:
haha, ewa ja kour iezjen dh sa3dh enes hahah. Mohim, dabi itouzinen ous3an dhi antwerpen nigh la? Echt veel van daar. Maar wat is jouw analyse van de 'belgische (t)atouzin(t)', dan kan ik de mijne misschien wat bijwerken.:)
 
Bovenaan