Vruchtbaar/Onvruchtbaar

13 mrt 2012
1.228
10
Pff, lijkt me zo moeilijk. Ik heb een buurjongen die al 10 jaar getrouwd is en zijn vrouw nog steeds geen kinderen kan krijgen. Sub7anAllaah, hij heeft zoveel sbar.. Soms zie ik hem een rondje lopen met de kinderen van zijn broer of zussen, zo pijnlijk om te zien. Hij zegt dat ook altijd: Zo heeft het moeten zijn, gair inchAllaah. Wij beiden kunnen er niets aan doen. Vaak zeggen ze dan: Adopteer een kind. Maar dat wilt hij niet, hij wilt een kind van zijn eigen vlees & bloed wat ik ook kan begrijpen. Ik heb zoveel respect voor ze.. Hij is echt gek op kinderen, gair inchAllaah.
 
31 okt 2011
9.005
53
Sahl ibn Sa'ad heeft de Profeet (saws) horen zeggen, "Ik en degene die voor een wees zorgt en hem voorziet, zullen zoals dit in het Paradijs zijn", en hij zette zijn middelvinger en wijsvinger dicht bij elkaar.

De profeet Mohammed (saws) zei: "Het beste huis onder moslims is een daar waar een wees verblijft die goed wordt behandeld."

Soenan al-Tirmidhi, Nummer 1281


Aboe Hoerairah (ra) overleverde dat de Boodschapper van Allah (saws) zei: "Iemand die voor een weeskind zorgt of het nou familie is of niet, ik en degene zullen samen zijn in Paradijs zoals dit, en Malik (legde dit uit) met het gebaar door het laten zien van zijn wijsvinger en middenvinger die dicht bij elkaar zitten."

Sahieh Moeslim, Boek 42, Nummer 7108



Dit zou ik doen, no way dat ik mijn man zou verlaten
t moet niet gekkerd worden
 
Bovenaan