Ait Wayagher Streng / Gierig ??

6 feb 2011
5.829
132
Dat doe je wel. Alsof andere stammen niet verbieden wat de islam verbied?

Ik moet eerlijk toegeven, wat ik zelf zie hé, is bij sommige mensen van andere stammen de islam ver te zoeken. Hun neven mogen zomaar hun vrouwen zien, ze doen gemengde huwelijken en nog veel meer.
 
1 dec 2011
12.067
53
Ik moet eerlijk toegeven, wat ik zelf zie hé, is bij sommige mensen van andere stammen de islam ver te zoeken. Hun neven mogen zomaar hun vrouwen zien, ze doen gemengde huwelijken en nog veel meer.

Maar musti nu oordelen jullie echt weer over stammen, mayemi? Dat is het helemaal, het gaat om families als je het over de neven en vrouwen gedoe wilt hebben. Maar niet over stammen, stammen is enkel een afkomst zegt niets over iemands karakter of over zijn islam niveau. Dat is gewoon per persoon anders.
 
4 aug 2011
935
16
Maar musti nu oordelen jullie echt weer over stammen, mayemi? Dat is het helemaal, het gaat om families als je het over de neven en vrouwen gedoe wilt hebben. Maar niet over stammen, stammen is enkel een afkomst zegt niets over iemands karakter of over zijn islam niveau. Dat gewoon per persoon anders.

Helemaal mee eens, het heeft totaal niks te maken met het feit of je nu een aittouzine, aithwayagher of een aker3ie bent.
 
30 okt 2011
474
29
Nee. Je hebt overal gierigaards, en overal gulle. Je kan een stam op bepaalde individueen niet beoordelen. Ik ken wel uit elke stam een gierigaard; maar dat maakt jou er geen een. Misschien zouden we elkaars goedheden moeten respecteren, dan elkaars negativiteiten aankaarten. En ik ben geen Ait Wayagher, dus deze uitspraak is totaal neutraal.
 
1 jun 2012
20
0
Ait Wayaghers zijn best wel gierig nu ik er zo over nadenk ahhaha ook koppig maar wij hebben ook geweldige kanten, proud to be ait wayagher
 

Mimosa

Banned
Gebanned
17 jul 2012
5.134
76
:lol: Ik heb echt gelachen, Ait Wayaghers & Gierig die combinatie gaat niet samen. Maar interessant om te lezen dat men, iedereen over één kam scheert.

Ik sluit mij aan bij de reactie van Dominante_man.
 
5 okt 2012
118
5
Ik weet wel dat Ait Wayaghers strenger zijn dan andere stammen, zie dat wel terug bij mijn familieleden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat Ait Wayaghers er bekend om staan dat ze gierig zijn, zullen vast wel een paar zijn maar dat lijkt me een gegeven dat bij elke stam terugkomt. Men moet op basis van vooroordelen niet meteen gaan generaliseren, zou het leerzamen vinden als dergelijke statements onderbouwd worden met feiten. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een stukje gelezen over de geschiedenis van Ait Wayaghers, daarin stond volgens mij dat zij vooral als eerst de vrouwenmarkten hadden zodat andere mannen niet hun vrouwen konden zien. Ook zag je bijvoorbeeld bij de eerste generatie vooral dat de vrouwen van Ait wayagher niet alleen of helemaal niet naar buiten mochten. Vraag me af of dit ook bij andere stamme het geval was/is of dat het echt sterk aanwezig is bij Ait Wayagher. Is er overigens een Ait Wayagher die nog steeds zo denkt, dus andere mannen mogen absoluut niet mijn vrouw zien, en zo ja kan je dit nader toelichten voor mij. Barak Allahoe fikum.
 
Bovenaan