Alle tradities voor Berberse Huwelijk! Doe Mee!!

5 feb 2011
8.897
38
Zeg je nu maar je weet ieder persoon is anders de een gevoeliger dan de ander, .. maar smilen zal k zeker doen :D
 
5 feb 2011
8.897
38
Araziek is een soort van du3a, een zegen voor het huwelijk. Waarbij de mannen van de bruid en bruidegom op de henna avond net voordat de bruidegom henna krijgt, in 2 kringen gaan staan en gaan zingen. En nee, geen sinterklaasliedjes.
de twee groepen mannen die zingen om de beurt hetzelfde couplet en lopen stukje bij beetje een rondje om de ruimte, telkens
wanneer een groep mannen een couplet heeft afgemaakt. De bruidegom die staat met zijn bruidegom's jongen in het midden
van de twee groepen en die loopt ook mee. Er worden 7 ( als k het goed heb) rondjes gemaakt. Daarna krijg de bruidegom
de henna van 2 meisjes ( het liefst ongetrouwde meisjes, zoals een nichtje en het jongste zusje) .
Got it?


Ohjaa nu je het zegt,.. dat deden mn opa, ooms ook voor mijn oom die ging trouwen op de henna dag en ik heb henna voor hem moeten doen haha , goed uitgelegd AC :D wnt nu weet ik het weer
 
30 mrt 2011
3.288
38
als ik ga trouwen, wil ik in rkempo trouwen met al die berberse tradities tussen de bomen van olijven
 
6 feb 2011
13.473
66
@ Araziek Uitleg:

Deze eerste tune!

[video=youtube;wVhkl5MCqcw]http://www.youtube.com/watch?v=wVhkl5MCqcw&feature=related[/video]
 
18 aug 2011
57
0
Arqab 'n sekka, hoort er sowieso bij, maar daarnaast ook gewoon taart + koekjes, heel normaal tegenwoordig, zelfs in Marokko.
Verder Araziek, Izren. Eerste dag, r7enni ameziane. Tweede dag, r7ennie amekrane.. en gaat er iemand met de bruid (meestal zus, tante of moeder) de douche in en viert de bruid haar bruiloft gewoon met haar familie. Of hoort dat bij de derde dag? Ja, volgens mij gewoon de derde dag.
Derde dag, Tasrith.. en neemt ze afscheid van haar familie, met imetawen verlaat ze haar ouderlijke huis. Vierde dag, er wordt een refdha (ontbijt, eieren en remssemen gemaakt door de moeder van de bruid) en wordt naar de bruid gebracht door haar familie, zonder de moeder of vader. In de avond maakt de moeder een uitgebreid avondmaal en de familie van de bruid, brengt het dan weer naar de bruid en bruidegom thuis.

Zeven dagen later; de man van de bruid koopt allerlei spullen voor de avondmaal en brengt het naar de moeder van de bruid. De bruid komt dan in de avond op bezoek met de familie van haar man en de moeder van de bruid nodigt meestal ook haar familie uit.

Zo gaat dat ongeveer. Elke stam heeft zo zijn eigen tradities.
 
30 mrt 2011
3.288
38
bedankt voor je info estrella,

maar k heb wat vragen:

wat is het verschil tussen er7enni amezian en henna avond amekran?

de 7de dag koopt de vader van de bruid toch spullen. wat ze ook abyez noemen.
 
Bovenaan