Mijn Islamitische topic !

20 dec 2012
1.534
54
211ntcw.jpg
 
20 dec 2012
1.534
54
Het wegduwen van iemand die voor een biddende langs wilt lopen

“Wanneer iemand van jullie aan het bidden is achter iets als een Sutrah en iemand probeert om voor hem langs te passeren, dan dient hij hem weg te duwen, en wanneer hij weigert, zou hij hem moeten bestrijden, want hij is een shaitan.”
Deze hadith is van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abu Said Al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

In deze overlevering leert de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) ons dat we degene die voor ons langs wilt lopen terwijl we aan het bidden zijn en een sutrah voor ons genomen hebben, weg moeten duwen. Eerst rustig, want misschien heeft degene het niet door dat we aan het bidden zijn. Maar wanneer degene blijft volharden en toch voorlangs wilt lopen, dienen we hem of haar harder weg te duwen (bestrijden), omdat hij dezelfde handelwijze gebruikt als de shaitan. Hij verstoort ons gebed en neemt daarmee zegeningen weg van ons gebed.
 
20 dec 2012
1.534
54
Voor een biddende persoon langs lopen

“Wanneer iemand die voor een biddende persoon langs loopt, wist hoe groot de zonde was, dan had hij nog liever veertig dagen (of veertig maanden of veertig jaren) gewacht, dan dat hij voor langs gelopen was.”
Deze overlevering werd overgeleverd door Abu Djuhaim (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Bukharie en Muslim.
Abu Nadr voegde hier aan toe: “Ik kan me niet precies herinneren of hij veertig dagen zei, veertig maanden of veertig jaren.”
Deze hadith laat ons zien dat het verboden is om voor een biddende persoon langs te lopen. De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) vertelt ons dat het nog beter zou zijn om veertig dagen (of veertig maanden of veertig jaren) te wachten dan dat je voor een biddende persoon langs loopt.
 
20 dec 2012
1.534
54
Morgen is het donderdag in shaa allah ^_^

Abu Hurairah heeft overgeleverd: ''De Profeet zei: “Daden van de mensen worden op de maandagen en donderdagen aan Allaah gepresenteerd, dus houd ik ervan dat mijn daden gepresenteerd worden terwijl ik vast.''

(At-Thirmidhi)

Abu Qatadah heeft overgeleverd: ''De Profeet werd gevraagd over het vasten op de maandagen, hij zei: “Dat is de dag waarop ik werd geboren en de dag waarop ik de openbaring ontving.''

(Muslim)

Poort voor de vastenden in het Paradijs

“In het Paradijs is er een poort die Rayyan wordt genoemd. En degenen die het vasten in acht genomen hebben, zullen op de Dag der Opstanding door deze poort naar binnen gaan. Niemand behalve zij zullen erdoor naar binnen gaan. Er zal worden gezegd: “Waar zijn degenen die het vasten in acht genomen hebben?” Zij zullen opstaan, en niemand anders dan zij zullen erdoor naar binnen gaan. Nadat zij naar binnen zijn gegaan, zal de poort worden gesloten en zal er niemand meer doorheen gaan.”
Deze hadith is overgeleverd door Sahl ibn S’ad (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.

Vasten beschermt tegen het Vuur

“Wie een dag vast omwille van Allah, zijn gezicht zal door Allah voor een afstand van zeventig jaren van het Vuur afgehouden worden.”
Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zijn overgeleverd door Abu Said al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

Allah beloont vasten

Allah zegt: “Iedere daad van de zoon van Adam is voor hem, behalve het vasten. Het vasten is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen.”
Dit is een hadith qudsi die overgeleverd is door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). Het staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

f07lz5.jpg
 
20 dec 2012
1.534
54
Het vrijdaggebed meer dan drie keer missen

“Wanneer iemand uit onachtzaamheid drie opeenvolgende keren het vrijdaggebed mist, zal zijn hart verzegeld worden door Allah.â€
Deze hadith van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) is aan ons overgeleverd door Abu Al-Ja’d Ad-Damri (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Ahmed, Tirmidhi, Abu Dawud, An-Nasaa’i, Ibn Maajah en is Sahih verklaard door Sheikh Al-Albaanie.
 
Bovenaan