Mijn Islamitische topic !

20 dec 2012
1.534
54
opques.png
 
7 jan 2012
1.642
123
Wist je dat het beste tijd voor het reciteren van Surah Al-Mulk in de nacht is?

‘Abd-Allaah ibn Mas’ood zei: ''Ieder die Tabaarak allaahi bi yadihi’l-mulk (Surah Al-Mulk) elke
nacht reciteert, Allah zal hem beschermen tegen het bestraffing van het graf. In de tijd van de Profeet (vrede zij met hem) noemde wij het al-maani’ah (dat beschermt). In de boek van Allah is het een Surah dat ieder die het elke nacht leest dat hij het erg goed heeft gedaan''. [Overgeleverd in al-Nasaa’i, 6/179. Als Saheeh verklaard door Sheikh Al-Albaani in Saheeh al-Targheeb wa’l-Tarheeb 1475]

Ook du3a in de nacht is goed. Dan wordt het sneller verhoord.
 
20 dec 2012
1.534
54
Beschrijving van Jibriel

“De Boodschapper van Allah zag Jibriel in zijn ware gedaante, hij heeft zeshonderd vleugels en elk van hen bedekte de horizon. Van zijn vleugels vielen juwelen, parels en robijnen, waar alleen Allah over weet.â€

Deze overlevering is overgeleverd door Abdullah ibn Masoed (moge Allah tevreden met hem zijn) en is vermeld door Ahmad in Al-Musnad. Ibn Kathier heeft erover gezegd dat de ketting van overleveraars (isnad) goed (jayyid) is.
Noodzakelijk hierbij om te vermelden is dat het zien van Jibriel in zijn ware vorm niet mogelijk is voor levende mensen. Het is dan ook niet toegestaan voor wie dan ook (uitgezonderd de Profeten) om te claimen dat hij of zij een engel heeft gezien in zijn ware vorm. Zij zijn geschapen uit licht en Allah heeft het voor de mens niet mogelijk gemaakt om hen te zien, tenzij zij in een menselijke vorm verschijnen.
 
2 okt 2012
3.117
190
Beschrijving van Jibriel

“De Boodschapper van Allah zag Jibriel in zijn ware gedaante, hij heeft zeshonderd vleugels en elk van hen bedekte de horizon. Van zijn vleugels vielen juwelen, parels en robijnen, waar alleen Allah over weet.”

Deze overlevering is overgeleverd door Abdullah ibn Masoed (moge Allah tevreden met hem zijn) en is vermeld door Ahmad in Al-Musnad. Ibn Kathier heeft erover gezegd dat de ketting van overleveraars (isnad) goed (jayyid) is.
Noodzakelijk hierbij om te vermelden is dat het zien van Jibriel in zijn ware vorm niet mogelijk is voor levende mensen. Het is dan ook niet toegestaan voor wie dan ook (uitgezonderd de Profeten) om te claimen dat hij of zij een engel heeft gezien in zijn ware vorm. Zij zijn geschapen uit licht en Allah heeft het voor de mens niet mogelijk gemaakt om hen te zien, tenzij zij in een menselijke vorm verschijnen.

:love:
 
20 dec 2012
1.534
54
Ieder van jullie is een hoeder

“Ieder van jullie is een hoeder en verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht. De heerser is een hoeder en is verantwoordelijk voor zijn volk. De man is een hoeder voor zijn gezin en is verantwoordelijk voor degenen die onder zijn hoede vallen. De vrouw is de hoedster in het huis van haar echtgenoot en is verantwoordelijk voor degenen die onder haar hoede vallen. De slaaf is de hoeder van de rijkdom van zijn meester en is verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht.”

Deze woorden zijn van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden zijn met hen beiden) en staan vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.
 
20 dec 2012
1.534
54
Hoe jij en ik geschapen zijn door Allah…

“De manier waarop een ieder van jullie werd geschapen is dat jullie gedurende veertig dagen in jullie moeders baarmoeder werden samengebracht als een druppel sperma, nogmaals veertig dagen als een klonter die aan de binnenste baarmoederwand hing en daarna gedurende hetzelfde tijdsbestek als een massa vlees was. Dan wordt er een engel gestuurd en die blaast de geest in en die is belast met vier geboden: het opschrijven van je provisie, je levensduur, je handelingen en of je ongelukkig of gelukkig zult zijn.”
Deze woorden zijn van de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abdullah ibn Masoed (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Boekharie en Sahih Moeslim.
 
20 dec 2012
1.534
54
Wist je dat je in het graf ondervraagd zult worden door twee Engelen en dat je te zien zult krijgen wat je eindbesteming (Hel/Paradijs) is?

Het is overgeleverd dat al-Bara’ ibn ‘Aazib gezegd heeft: 'We gingen met de Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, naar de begrafenis van een man van de Ansaar. We kwamen bij het graf en toen de overledene in de grond was geplaatst, ging de Boodschapper van Allah zitten en wij gingen rondom hem zitten alsof er vogels op onze hoofden zaten.[met andere woorden: stil en onbeweeglijk].

In zijn hand had hij een stol waarmee hij in de grond kraste. Toen hief hij zijn hoofd en zei: 'Ik zoek toevlucht tot Allah voor de kwelling van het graf'. Toen zei hij: 'Wanneer de gelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er Engelen uit de hemel tot hem neer met witte gezichten als de zon en ze gaan om hem heen zitten voor zover als het oog kan zien. Ze brengen doodskleden van het Paradijs en parfums van het Paradijs met zich mee.

Dan komt de Engel des doods bij zijn hoofd zitten en zegt: 'O goede ziel, kom naar voren voor Allah's vergiffenis en zijn tevredenheid'. Dan komt het net zo gemakkelijk naar buiten als een waterdruppel uit een waterzak. Wanneer hij het grijpt, laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in dat doodskleed met dat parfum doen en er komt een geur vanaf als de beste muskus van de hele aardbodem. Dan stijgen ze op en elke groep Engelen die ze passeren vraagt: 'Wie is deze goede ziel?' En zij zeggen: 'Het is die en die, de zoon van die en die' en ze noemen hem met de beste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken.

Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt geopend en de ziel wordt verwelkomd en verzegeld tot de volgende hemel door degenen die het dichtst bij Allah staan, totdat ze de zevende hemel hebben bereikt. Dan zegt Allah: 'Teken het boek van Mijn slaaf op in Illiyoen in de zevende hemel en breng hem terug naar de aarde, want daarvan heb Ik hen geschapen en daarheen zal Ik hen terugbrengen en daarvan zal Ik hen weer naar voren brengen.'

Deze ziel wordt teruggebracht naar zijn lichaam en er komen twee Engelen naar hem toe die hem rechtop laten zitten en ze vragen hem: 'Wie is jouw Heer?'. Hij zegt: 'Allah'. Ze vragen: 'Wat is jouw religie?'. Hij zegt: 'Mijn religie is de Islam'. Ze vragen: 'Wie is de man die naar jullie gezonden was?' Hij zegt: 'Hij is de Boodschapper van Allah'. Ze vragen: 'Wat heb je gedaan?' Hij zegt: 'Ik heb het boek van Allah gelezen en erin geloofd'. Dan roept een stem uit de hemel, 'Mijn slaaf heeft de waarheid gesproken, dus maak een bed van het Paradijs voor hem klaar en kleed hem van het Paradijs en open een poort voor hem naar het Paradijs'. Dan komt er iets van de geur naar hem toe en zijn graf is wijd gemaakt, zover als hij kan zien. Dan komt er een man met een knap gezicht, mooie kleding en een lekkere geur naar hem toe die zegt: 'Ontvang de blijde tijding die je deze dag vreugde zal brengen'. Hij vraagt: 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht die blijde tijdingen brengt'. Hij zegt(de knappe man) zal zeggen: 'Ik ben jouw goede daden'. Hij(de slaaf) zegt dan: 'O Heer, verhaast het Uur zodat ik snel bij mijn familie en mijn rijkdom terug kan komen'.

Maar wanneer de ongelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er Engelen met zwarte gezichten tot hem neer met jute en ze gaan om hem heen zitten voor zover het oog kan zien. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: 'O slechte ziel, kom naar voren voor Allah's toorn en woede'. Dan verspreidt zijn ziel zich in zijn lichaam en komt dan naar buiten, de aders en zenuwen doorsnijdend als een vleespen die door natte wol gaat.

Wanneer hij het grijpt laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in de jute stoppen en er komt een stank vanaf als de vuilste stank van een dood lichaam op de bodem van de aarde. Dan stijgen ze op en elke groep Engelen die ze passeren vraagt: 'Wie is deze slechte ziel?' En zij zeggen: 'Het is die en die, de zoon van die en die' en zij noemen hem bij de slechtste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken. Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt niet geopend'. Toen reciteerde de Profeet: 'De Poorten van de hemel zullen voor hen niet worden geopend, en zij zullen het Paradijs niet binnengaan, totdat de kameel door het oog van de naald gaat'. [Koran 7:40].

Hij zei: 'Dan zegt Allah: 'Teken het boek van Mijn slaaf op in Sidjien, in de laagste aarde en
breng hem terug naar de aarde want daarvan heb Ik hen geschapen en daarheen zal Ik hen terugbrengen en daarvan zal Ik hen weer naar voren brengen'. Dus wordt zijn ziel neergeworpen. Toen reciteerde de Boodschapper van Allah het vers: 'En wie iets met Allah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats'. [Koran22:31].


Hij zei: 'Dan wordt deze ziel teruggebracht naar zijn lichaam en er komen twee Engelen bij hem die hem rechtop laten zitten en ze vragen hem: 'Wie is jouw Heer?' Hij zegt: 'Oh, ik weet het niet'. Ze vragen: 'Wat is jouw religie?' Hij zegt: 'Oh, ik weet het niet'. Dan roept een stem uit de hemel: 'Maak een bed van de Hel voor hem klaar en kleed hem van de Hel en open een poort naar de Hel voor hem'. Dan komt er iets van de hitte en hete winden tot hem en zijn graf vernauwd en perst hem samen totdat zijn ribben in elkaar schuiven.

Dan komt er een man met een lelijk gezicht, lelijke kleding en vuile stank naar hem toe, die zegt: 'Ontvang het slechte nieuws, dit is de Dag die je beloofd is'. Hij vraagt: 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht dat kwaad voorspelt'. Hij(de knappe man) zegt: 'Ik ben jouw slechte daden'. Hij(de slaaf) zegt: 'O Heer, laat het Uur niet komen, laat het Uur niet komen'. [Overgeleverd door Abu Dawud 27453, Ahmad 18063. Zie ook Ahmad 17803 & Abu Dawood 4753 als Saheeh verklaard door Al-Baanie in Ahkaam al-Janaa’iz, Blz. 156]
 
20 dec 2012
1.534
54
Zorgen voor drie of twee dochters of zussen

“Degene die drie dochters of drie zussen heeft, of twee dochters of twee zussen en goed voor hen zorgt en Allah vreest ten aanzien van hen, zal het Paradijs binnentreden.â€

Deze hadith is van de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Aboe Said Al-Khoedrie (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in de sahieh van Ibn Hibbaan (2/190).
 
20 dec 2012
1.534
54
Steeds mooier en aantrekkelijker in het Paradijs

BismiAllaahi r-Rahmaani r-Rahiem

De Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

“Voorwaar, er is in het Paradijs een markt waar (de bewoners van het Paradijs) iedere vrijdag naar toe gaan. De noordenwind zal dan opsteken en op hun gezichten en in hun kleding blazen en ze zullen mooier en aantrekkelijker worden. Dan zullen ze terugkomen bij hun echtgenotes en deze zullen zeggen: “Bij Allah, jullie zijn zeker mooier en aantrekkelijker geworden.†En zij zullen zeggen: “En jullie, bij Allah, jullie zijn zeker mooier en aantrekkelijker geworden na ons.â€

Deze hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.
 
20 dec 2012
1.534
54
Smeekbeden tijdens de nacht

BismiAllaahi r-Rahmaani r-Rahiem

De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

“Gedurende de nacht is er een tijd waarin de moslim om het goede van deze wereld en het Hiernamaals vraagt en dat het hem gegeven zal worden, en dat gebeurt iedere nacht.”

Deze woorden werden overgeleverd door Djabir (moge Allah tevreden met hem zijn) en staan vermeld in Sahih Muslim.
 
20 dec 2012
1.534
54
Rechte rijen, gebedsplaatsen en reiniging

“Wij (de moslims) zijn bevoorrecht boven de rest van de mensen met drie zaken. Het eerste is dat onze rijen op de rijen lijken van de engelen. Het tweede is dat de algehele aarde voor ons als gebedsplaats dient. Het derde is dat de aarde voor ons als reinigingsmiddel dient als wij geen water kunnen vinden.”

Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) door Hudaifa ibn Al-Yamaan (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

In een andere hadith vermeld in Sahih Muslim zegt de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) toen hij gevraagd werd hoe de rijen van de engelen eruit zien:

“Ze vullen altijd de eerste rijen aan en vormen een rechte rij.”
 
20 dec 2012
1.534
54
Wist je dat je moeder drie keer zo veel recht heeft op jou dan je vader?

Abu Hurayrah heeft gezegd: ''Een man kwam naar de Boodschapper van Allah en zei tegen hem: ''Wie van de mensen verdient het meest mijn gezelschap?'' Waarop de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Jouw moeder.'' De man vroeg: ''Wie daarna?'' En de Profeet zei: ''Jouw moeder.'' De man vroeg het weer en weer zei de Profeet: ''Jouw moeder.'' Daarna vroeg de man het weer en de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Dan jouw vader.''[Overgeleverd door Al-Bukhaari 5971 & Muslim 2548]
 
Bovenaan