Waarom is er zoveel haat tussen berbers en arabieren?

7 jan 2012
1.642
123
zolang de berbers in marokko anders worden behandeld dan arabieren, zal er altijd haat tussen deze volkeren zijn
 

Mimosa

Banned
Gebanned
17 jul 2012
5.134
76
In mijn omgeving merk ik er niks van. Arabieren en berberse mensen trouwen gewoon met elkaar.
Ik heb ook nooit die discussie gehad.
 

MTL

Banned
Gebanned
6 feb 2011
4.791
25
de geiten (berbers) zijn jaloers dat ze geen Arabisch kunnen spreken, de arabieren zijn leuke, lieve, schattige, mensen

daarom dus
 
23 okt 2011
3.236
175
MTL als je jezelf een arabier noemt, waarom heb je de gebruiken/tradities van de berbers overgenomen en niet die van je voorvaders uit Arabie ??
 
1 aug 2011
4.659
53
de geiten (berbers) zijn jaloers dat ze geen Arabisch kunnen spreken, de arabieren zijn leuke, lieve, schattige, mensen

daarom dus

je bent zelf een geit joh kom je hier praten! leuk? Lief? Schattig? Mensen? Vekeerde combinatie!
 
18 dec 2011
12.851
98
Naja zeg, Arabieren zijn leuke mensen hoor. Even terug op de reactie van SammieTouzintjj, alsof er onderling bij de Riffijnen een goede band is. Ja, eker3ien zijn zo en niet snel vertrouwen, en ja Ait touzine zijn onbetrouwbaar, pas op.

Ieder mens is anders, arabier of berber, wij zijn allemaal Marokkanen en moslim, dat telt.
 

MTL

Banned
Gebanned
6 feb 2011
4.791
25
je bent zelf een geit joh kom je hier praten! leuk? Lief? Schattig? Mensen? Vekeerde combinatie!

sst niet verraden man dat weten hun tog nie, ze denken dat k een arabier ben terwijl k maar een halve ben van dat
 
Bovenaan