Ait Wayagher Streng / Gierig ??

6 feb 2011
5.829
132
hahahaha dat is idd waar! de ait wayagher die ik ken vallen op dikke vrouwen.
haha je laat me echt lachen.

Ze zeggen ook over ait wayegher dat het de beste kwekers zijn, elk awayegher gezin hier waar ik woon heeft minstens 10 kinderen
 
S

Samir

Guest
haha je laat me echt lachen.

Ze zeggen ook over ait wayegher dat het de beste kwekers zijn, elk awayegher gezin hier waar ik woon heeft minstens 10 kinderen

haha maar alle berberse gezinnen zijn groot. maar dat wordt steeds minder hoor. De berbers die nu trouwen stoppen al na 2,3 kinderen. maximaal 4
 
6 feb 2011
5.829
132
ieder heeft dus eigen elftal,..

Zo kun je het stellen. Maar kinderen zijn voor ons belangrijk voor bescherming van de familie. Ik hoor mijn moeder nog altijd zeggen pas op je broerttje. Als één iemand aan mijn familie komt vallen er doden en geldt zo voor elke awayegher gezin.
 
S

Samir

Guest
Zo kun je het stellen. Maar kinderen zijn voor ons belangrijk voor bescherming van de familie. Ik hoor mijn moeder nog altijd zeggen pas op je broertje. Als één iemand aan mijn familie komt vallen er doden en geldt zo voor elke awayegher gezin.

haha ait wayagher zijn heel gehecht aan hun familie idd. Maar dat is alleen maar beter, elkaar steunen en helpen moet gewoon. vooral in ons cultuur is dat belangrijk.
 
1 aug 2011
4.659
53
Goh, niet alleen aith wayagher zijn zo hoor.. Alle berberen zijn beschermend vooral de Ibdarsen.. Ik hoor hier mensen zeggen streng enzo, maar dat verschild her en der. Ik ken indd genoeg meiden die erg los zijn en nog steeds niet crashen.. die zijn ver van de kaart en hebben echt een navigatie terug nodig middels een paar hoeken... maar goed..

Feit blijft zoals je al toegegeven hebt:
Streng, gierig, dik...(grote gezinnen komt bij alle stammen voor... ik kom uit een gezin van 10 en ik ben tabdarst...)
 
6 feb 2011
5.829
132
haha ait wayagher zijn heel gehecht aan hun familie idd. Maar dat is alleen maar beter, elkaar steunen en helpen moet gewoon. vooral in ons cultuur is dat belangrijk.

Idd in onze cultuur is steun en hulp aan andere riffijnen het belangrijkst. Maakt niet uit van welk stam hij is. Wij zijn één.
 
5 feb 2011
8.897
38
Ja het is idd heel goed als je een goede band hebt met je familie en ze niet alleen opzoekt als je in geldnood zit ofzo,.. Hamdolilaah dat wij een goede familie band hebben,.. we zien elkaar bijna altijd en als de een hulp nodig heeft staan we klaar, maar niet alleen als je hulp nodig hebt..

En muti idd wij zijn één :)
 
S

Samir

Guest
Goh, niet alleen aith wayagher zijn zo hoor.. Alle berberen zijn beschermend vooral de Ibdarsen.. Ik hoor hier mensen zeggen streng enzo, maar dat verschild her en der. Ik ken indd genoeg meiden die erg los zijn en nog steeds niet crashen.. die zijn ver van de kaart en hebben echt een navigatie terug nodig middels een paar hoeken... maar goed..

Feit blijft zoals je al toegegeven hebt:
Streng, gierig, dik...(grote gezinnen komt bij alle stammen voor... ik kom uit een gezin van 10 en ik ben tabdarst...)

ik kom ook uit een gezin van 10 en ait touzine haha k denk dat alle berbers grote gezinnen hebben idd. Maar nogmaals, dat wordt steeds minder..
 
6 feb 2011
5.829
132
Goh, niet alleen aith wayagher zijn zo hoor.. Alle berberen zijn beschermend vooral de Ibdarsen.. Ik hoor hier mensen zeggen streng enzo, maar dat verschild her en der. Ik ken indd genoeg meiden die erg los zijn en nog steeds niet crashen.. die zijn ver van de kaart en hebben echt een navigatie terug nodig middels een paar hoeken... maar goed..

Feit blijft zoals je al toegegeven hebt:
Streng, gierig, dik...(grote gezinnen komt bij alle stammen voor... ik kom uit een gezin van 10 en ik ben tabdarst...)

Ik heb nooit toegegeven dat wij gierig zijn maar levensgenieters! Je vergeet wel één ding we zijn trots.
Ibdarsen willen ook alleen hun buik vullen, ze staan alleen bekend om hun lucratieve zaakjes.
 
1 aug 2011
4.659
53
Gaan we moeilijke woorden gebruiken?? Je weet dat hier shab rkempo is...!! Je mag ook gewoon precies zijn... alhoewel ibdarsen daar bekend om staan, ga ik het echt niet ontkennen, want het klopt. En wij zijn alles... noem ons maar van alles.. maar gierig zijn wij niet!!

Enne, ik heb niks tegen shab ait wayagher hoor.. mijn vriendin is dat ook en kan het prima vinden.. ik noem alleen wat eigenschappen op zoals dat in eerste instantie bij de topic hoorde.. dus het is totaal niet persoonlijk hoor!!!
 
6 feb 2011
5.829
132
Gaan we moeilijke woorden gebruiken?? Je weet dat hier shab rkempo is...!! Je mag ook gewoon precies zijn... alhoewel ibdarsen daar bekend om staan, ga ik het echt niet ontkennen, want het klopt. En wij zijn alles... noem ons maar van alles.. maar gierig zijn wij niet!!

Enne, ik heb niks tegen shab ait wayagher hoor.. mijn vriendin is dat ook en kan het prima vinden.. ik noem alleen wat eigenschappen op zoals dat in eerste instantie bij de topic hoorde.. dus het is totaal niet persoonlijk hoor!!!

Ik gebruik geen moeilijke woorden hoor, ik kon het gewoon niet anders verwoorden. Het kan goed zijn dat je niks tegen ons hebt en ookal zou het zo zijn, het laat me koud. Als je wat eigenschappen over ons opsomt kunnen er toch ook wat positieve kenmerken tussen zitten. Nu lijkt het alsof je ons wil afbreken.
 
Bovenaan