Jongemannen, een vraagje.

16 apr 2011
6.315
77
een relatie aangaan met een meisje/jongen is zowiezo fout, je wordt dan zahma verliefd op elkaar etc allemaal onzin. Je gaat van je vrouw echt houden, en echt verliefd op haar raken als je met haar geen relatie hebt gehad. Als een meisje/jongen nooit een relatie hebben gehad, hebben ze meer zin in hun huwelijk dan bedoel ik met het elkaar leren kennen, en hoe hij/zij is.
Maar als een koppel een relatie hebben van 3 jaar en dat ze daarna trouwen, dan hebben ze allebei geen zin meer en dit meen ik echt. en als eind gaat de man in twijfels raken en de vrouw ook en waarom? Heeft haar man een eerder relatie gehad? Was hij maagd ? En de man gaat ook zo denken. Dus dat relatie gedoe is echt nooit goed en het dient voor niets!
Echte liefde ontstaat wanneer je bent getrouwd samen zonder wat te flikken voor je huwelijk, en onder een dak woont =)

Je zal nu denken; tazz wat denkt zij bij mij gaat dat niet zo. Bij mij gaat het niet mis.
Maar als t in het begin niet mis gaat, gaat het mis midden in een huwelijk..

Its true!!! maar tegenwoordig heeft BIJNA iedereen een relatie (of gehad)!!!!
 
1 mrt 2011
477
2
Je hebt volkomen gelijk. Ik weet niet of je de term "bekend maakt bemind" kent van Zajons. Dit betekent dat ook al haat je iets als je er elke dag mee in aanraking komt ga je ervan houden. Zo is het ook met de huwelijk, je trouwt met een onbekende en later ga je ervan houden.
Maar je hebt me denk ik verkeerd verstaan, een relatie van 3 jaar is gewoon spelen. Dat is chitan die met je gevoelens speelt enz. Het gaat me er om dat je die persoon een maandje goed leert kennen voor je effectief de papieren tekent. Of wil je uw man pas op huwelijksnacht tegenkomen?

ik wil hem wel een paar keertjes zien haha, alleen zien! Niet samen in ons tweetjes gezellig kletsen ofzo dat niet.
en yemma heeft me echt overtuigt dat als je met een man trouwt waar je nooit mee gesproken hebt. Dat het altijd een geslaagd huwelijk is, en je gaat leven vol geluk en liefde!
Wat wilt men dan nog meer? Waarom moet hij/zij het dan verpesten met een relatie. Of het nou een maand is of een jaar?
en mn moeder is nu zelfs gelukkig in haar leven met mn vader! ook op de manier hoe zij t tegen me zei, ze heeft mn vader nooit gesproken alleen gezien in de woonkamer haha. En per ongeluk had ze kokend water geknoeit op mn vader door de zenuwachtigheid hihi. waar iedereen bij was zo voorschut ;p
 
6 feb 2011
5.829
132
ik wil hem wel een paar keertjes zien haha, alleen zien! Niet samen in ons tweetjes gezellig kletsen ofzo dat niet.
en yemma heeft me echt overtuigt dat als je met een man trouwt waar je nooit mee gesproken hebt. Dat het altijd een geslaagd huwelijk is, en je gaat leven vol geluk en liefde!
Wat wilt men dan nog meer? Waarom moet hij/zij het dan verpesten met een relatie. Of het nou een maand is of een jaar?
en mn moeder is nu zelfs gelukkig in haar leven met mn vader! ook op de manier hoe zij t tegen me zei, ze heeft mn vader nooit gesproken alleen gezien in de woonkamer haha. En per ongeluk had ze kokend water geknoeit op mn vader door de zenuwachtigheid hihi. waar iedereen bij was zo voorschut ;p

Haha lieve zuster, klinkt zo gezellig van uw ouders. Mijn ouders hebben mekaar voor het eerst gezien op hun huwelijk. Ze hebben ook een gelukkig leven gehad met ups en downs zoals elk huwelijk. Zolang je maar uw kinderen een goede opvoeding geeft. Voor mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of ik mijn toekomstige nu ken of niet. Ik heb de volste vertrouwen in mijn moeder. Moest ik er alleen voor staan, kies ik zelf. Alles is mektab, we kunnen erover praten en discussieren maar als het uw lot is om een slechte man te krijgen dan krijg je die ook al ken je hem 20 jaar. Topic ging eigenlijk ergens anders over haha :p
 
1 mrt 2011
477
2
Haha lieve zuster, klinkt zo gezellig van uw ouders. Mijn ouders hebben mekaar voor het eerst gezien op hun huwelijk. Ze hebben ook een gelukkig leven gehad met ups en downs zoals elk huwelijk. Zolang je maar uw kinderen een goede opvoeding geeft. Voor mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of ik mijn toekomstige nu ken of niet. Ik heb de volste vertrouwen in mijn moeder. Moest ik er alleen voor staan, kies ik zelf. Alles is mektab, we kunnen erover praten en discussieren maar als het uw lot is om een slechte man te krijgen dan krijg je die ook al ken je hem 20 jaar. Topic ging eigenlijk ergens anders over haha :p


haha je mag toch wel wat afwisselen eh!
 
31 okt 2011
9.005
53
Jongemannen we komen op een leeftijd waar we vroeg of laat het huwelijk in zullen stappen en Inshallah zal Allah het ons makkelijk maken.

Maar ik zit met een vraag en de meisjes mogen ook reageren.
Wat als je getrouwd met een onbekende die je pas een maandje kent. Zouden we dan op huwelijksnacht direct geslachtsgemeenschap moeten hebben of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?

Wat denken jullie erover?

Vroeger in rkempo werden ze als koeien in een kamer gestopt en lieten ze aan hun lot over wat ik als man angstaanjagend vind. Hoort het echt zo of zie ik spoken?

Persoonlijk vind ik dat je pas moet trouwen als je er op ALLE vlakken klaar voor bent, in de verlovingsperiode kan je elkaar beter leren dan zal je huwelijksnacht wel goed komen denk ik, maar als je haar pas een maand kent en toch gelijk trouwt, hmm ik denk dat je dan beter rustig aan kan beginnen en elkaar moet wennen. Ik bedoel de ene dag een kus, de volgende een knuffel en zo gaat t maar door...
 
29 okt 2011
784
5
Als je verloofd bent met iemand, kun je in die tijd elkaar beter leren kennen.. Je hoeft je hiervoor geen zorgen over te maken, musti. Alles komt vanzelf op zijn tijd. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je elkaar wel leert kennen voordat je kan beginnen met de grote zaken.
 
30 mrt 2011
3.288
38
Als je verloofd bent met iemand, kun je in die tijd elkaar beter leren kennen.. Je hoeft je hiervoor geen zorgen over te maken, musti. Alles komt vanzelf op zijn tijd. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je elkaar wel leert kennen voordat je kan beginnen met de grote zaken.

en stel je voor dat je bent verloofd en je gaat dan pas elkaar leren kennen en je merkt dat het niks wordt? dan weer scheiden en dan teleurstel je 2 families en alle bekenden die dachten dat je verloofd bent.
 
29 okt 2011
784
5
en stel je voor dat je bent verloofd en je gaat dan pas elkaar leren kennen en je merkt dat het niks wordt? dan weer scheiden en dan teleurstel je 2 families en alle bekenden die dachten dat je verloofd bent.

Maar als je zo denkt, Karim, dan kunnen we dat van alles zeggen. Bijvoorbeeld: stel je voor je hebt toch een relatie gehad, maar wanneer jullie uiteindelijk gaan trouwen en getrouwd zijn voor een paar maanden, elkaar zat bent, en misschien is je partner veranderd op de manier waarop jij dat niet zou verwachten..

We gaan natuurlijk af op het goede incha allah, dus we moeten positief denken.. En als het toch niet goed gaat, is dat gewoon niet jouw elmekteb (ware)..
 
25 nov 2011
1.020
7
Jongemannen we komen op een leeftijd waar we vroeg of laat het huwelijk in zullen stappen en Inshallah zal Allah het ons makkelijk maken.

Maar ik zit met een vraag en de meisjes mogen ook reageren.
Wat als je getrouwd met een onbekende die je pas een maandje kent. Zouden we dan op huwelijksnacht direct geslachtsgemeenschap moeten hebben of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?

Wat denken jullie erover?

Vroeger in rkempo werden ze als koeien in een kamer gestopt en lieten ze aan hun lot over wat ik als man angstaanjagend vind. Hoort het echt zo of zie ik spoken?


Ik vind het een heel interessante vraag.. Ik vind de gedachte gwn al freaky, ik zou echt niet weten wat te doen. IK zou me denk ik gwn laten leiden door mijn man. Maar de daad moet toch niet die nacht zelf gebeuren of wel? Maar zou zeker niet te lang wachten..

Echt raar beiden in een kamer en jullie weten wat jullie eigenlijk moeten doen :eek:

ik heb nog nooit een relatie gehad en wil er ook geen hebben, maar wil wel een tijdje hem leren kennen, maar das normaal denk ik. Tis onmogelijk om te trouwen met iemand die je helemaal niet kent eh, alee voor mij toch..

Mensen hoe lang moet je je man of vrouw leren kennen, vooraleer je kan verloven?? Let me know!
 
1 dec 2011
12.067
53
Lady ik denk niet dat we er zo een bepaalde tijd voor kunnen schatten. Het ligt per persoon anders, je voelt het zelf wel... wanneer je denkt van hmmmm nu ik ken deze jongeman wel dan is dat het dus haha

(vreemde uitleg van mij :eek: )
 
25 nov 2011
1.020
7
hahah miss vreemd maar snap je.. Maar lijkt me toch moeilijk om echt te weten van jahh hij is het..
Misschien zullen wwe het nooit weten..
 
31 okt 2011
9.005
53
Ik vind het een heel interessante vraag.. Ik vind de gedachte gwn al freaky, ik zou echt niet weten wat te doen. IK zou me denk ik gwn laten leiden door mijn man. Maar de daad moet toch niet die nacht zelf gebeuren of wel? Maar zou zeker niet te lang wachten..

Echt raar beiden in een kamer en jullie weten wat jullie eigenlijk moeten doen :eek:

ik heb nog nooit een relatie gehad en wil er ook geen hebben, maar wil wel een tijdje hem leren kennen, maar das normaal denk ik. Tis onmogelijk om te trouwen met iemand die je helemaal niet kent eh, alee voor mij toch..

Mensen hoe lang moet je je man of vrouw leren kennen, vooraleer je kan verloven?? Let me know!

Ik wil pas mijn man leren kennen als hij langs mijn vader is geweest en met toestemming van mn ouders, dus gwn een paar gesprekjes ofso en dan pas definitief een huwelijksacte ondertekenen. Dat is bij iedereen anders maar ik zou er niet te lang mee wachten, gwn liever halal zodra je denkt van dit is m, gelijk op papieren trouwen dan is hij tenminste halal voor je.

Ik weet het een boerse gedachten maar zo denk ik erover :$
 
Bovenaan