Taartentopic!!!

6 feb 2011
13.473
66
Sachertorte

Ingrediënten

130 gram boter
110 gram poedersuiker
1 zakje vanillesuiker
6 eieren, gescheiden
130 gram pure chocolade (liefst 70% cacao, minder kan ook)
110 gram suiker
130 gram bloem
Boter voor het invetten van de vorm
Abrikozenjam voor de vulling

Voor het glazuur:

125 ml water
30 gram kristalsuiker
250 gram chocolade

Bereidingswijze

Verwarm de chocolade. Klop de boter met poedersuiker en de vanillesuiker samen. Roer er daarna geleidelijk de eierdooiers door. Voeg dan de warme chocolade toe en meng het geheel goed. De eiwitten opkloppen met suiker en toevoegen aan het geheel. Voeg als laatste voorzichtig de bloem toe.

Doe het geheel in een beboterde vorm en bak in voorverwarmde oven op 170 graden ongeveer 1 uur, hou de tijd goed bij!!! De taart uit de vorm halen en laten afkoelen.

Verwarm de abrikozenjam met een klein beetje mazhar (niet teveel anders overheerst het zo erg!!).Snijdt de taart doormidden zodat je 2 rondjes hebt en de onderste helft met jam insmeren, het bovenste gedeelte van de taart er weer op doen en de buitenkant goed besmeren met jam, dan ten minste 2 uur laten drogen.

Voor het glazuur

Het water met suiker laten koken voor ongeveer 5 minuten en daarna af laten koelen. De chocolade au bain marie verwarmen en er de nog warme oplossing van suiker goed door roeren, waardoor er een dik, glad glazuur ontstaat. Mocht het te dik worden, verdun nog een beetje met wat water.

De nog warme glazuur over de cake gieten en goed verdelen. Zet de Sacher Torte nu in de koelkast totdat het glazuur is gedroogd. Serveer gegarneerd met slagroom.


LET OP: Het originele recept voor Weense Sachertorte. Het vergt wat inspanning, maar het resultaat is er naar.... Je hebt geduld nodig!!!!

ea220508b3981229ec09727c52e8454dsachertorte-the-finest-cake-you-can-possibly-bake-21243013.jpg

:O Chocoladee! Deze moett k maken haha:p
 
16 apr 2011
6.315
77
Riffia die chocolade taart moet je daar maar zo weinig bloem in doen? Komt hij dan niet te dun uit?

Ik heb m gemaakt en hij was echt, echt, echt lekker!!! Ik heb gwn het recept aangehouden behalve de bloem dat heb ik op gevoel erbij gedaan!!!

Ik raad m jullie echt aan!!!

@butterfly; hoe was de jouwe geworden?!
 
1 dec 2011
12.067
53
Ik heb m gemaakt en hij was echt, echt, echt lekker!!! Ik heb gwn het recept aangehouden behalve de bloem dat heb ik op gevoel erbij gedaan!!!

Ik raad m jullie echt aan!!!

@butterfly; hoe was de jouwe geworden?!

Okee dus bloem gewoon extra bij doen, mohien ga het straks proberen inshaAllah.

(Ze heeft hem hier geplaatst, wacht zal even de link aan je geven)
 
16 apr 2011
6.315
77
Okee dus bloem gewoon extra bij doen, mohien ga het straks proberen inshaAllah.

(Ze heeft hem hier geplaatst, wacht zal even de link aan je geven)

BTW ik gebruik geen gewone bloem maar cakemeel en dat raad ik iedereen aan. Gwne bloem neemt al het vocht op waardoor het een harde cake wordt!!!

Doe het gwn op gevoel als je een spatel doorheen gaat moet die in mooie sliert van je spatel glijden..

Snap je mij nog??
 
13 nov 2011
2.006
18
Riffia die chocolade taart moet je daar maar zo weinig bloem in doen? Komt hij dan niet te dun uit?


Schatje, op me koeziena topic heb k de voorbereidings fotos.
Darin. Ken je zien hoe dik de beslag wordt.
Ik heb 3 lepels meel extra gedaan. Werd daarna net als een mous van choco..
 
16 apr 2011
6.315
77
Schatje, op me koeziena topic heb k de voorbereidings fotos.
Darin. Ken je zien hoe dik de beslag wordt.
Ik heb 3 lepels meel extra gedaan. Werd daarna net als een mous van choco..

Ik heb ook gekeken en om eerlijk te zijn heb ik de cakemeel gwn op gevoel erbij gedaan...
Heb jij trouwens gwn meel gebruikt?
 
13 nov 2011
2.006
18
Ja lief ik heb gewoon meel gebruikt.

Ik had dus bezoek gisteren, ze geloofde niet dat ik hem had gemaakt.
Hij smaakte naar brownies volgens hun en de smaak was heel goed.
En de kokos aan de zijkant geeft het iets extras.
Ik was trouwens bang dat de pure choco te sterk zou zijn, maar dat was helemaal niet het geval haha!

Bedankt trouwens voor het delen van het recept
 
Bovenaan